Czynności pracownika recepcji podczas zameldowania grupy bardzo różni się od meldunku gościa indywidualnego. Także wymeldowanie składa się z wielu czynności zupełnie innych, niż standardowo. Czynnościami, które różnią się od wymeldowania gościa indywidualnego jest fakt, że recepcjonista ma obowiązek w obecności opiekuna grupy sprawdzić, czy wszystkie pokoje posiadają należyty stan, a także, czy nic nie uległo zepsuciu lub kradzieży. Taka czynność pozwoli zachować ochronę hotelu nad niepożądanymi zdarzeniami, za które musiałby zapłacić hotel. Ale zameldowanie grupy jest również nieco złożone. Po pierwsze, recepcjonista już przed przyjazdem gości musi wypełnić karty pobytu dla poszczególnych członków wycieczki. Pozwala to na szybsze i precyzyjne umiejscowienie gości w pokojach. Jeżeli grupa gości przybędzie już do hotelu, wówczas recepcjoniście niezbędna będzie tylko osoba, jaka jest opiekun grupy, któremu zostaną wydane wszystkie klucze i karty pobytu gości, a także zostanie on poinformowany o regulaminie hotelowym, usługach dodatkowych, a także zostaną potwierdzone szczegóły rezerwacji. Ponadto, recepcjonista musi przekazać prośbę, aby goście nie zmieniali się pokojami, ponieważ utrudni to w późniejszym czasie wskazanie, kto rzeczywiście skorzystał z płatnych usług świadczonych przez hotel.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply