Zameldowanie gościa indywidualnego

Osoba, która dokonała wcześniej rezerwacji a danego dnia przybyła do hotelu, zanim dostanie klucz do pokoju, musi zostać zameldowana. Przy tej czynności, niesamowicie potrzebna jest taka predyspozycja w zawodzie recepcjonisty, jak podzielność uwagi. Wówczas recepcjonista musi zapytać, czy była i na jakie nazwisko została dokonana rezerwacja. Kiedy dostanie odpowiedź, powinien w szybkim tempie znaleźć dana rezerwacje w grafiku i jednocześnie potwierdzić wszystkie szczegóły rezerwacji. Następnie powinien poprosić gościa o dokument tożsamości, aby sprawdzić, czy rzeczywiście mamy do czynienia z dana osobą i jeżeli wszystko się zgadza, recepcjonista musi przystąpić do wypełnienia karty meldunkowej, a także karty pobytu gościa. Karta pobytu jest bardzo istotna, ponieważ niekiedy jest ona niezbędna do tego, aby gość mógł skorzystać z usługi gastronomicznej, jak i wszystkich usług dodatkowych, które są do dyspozycji gości. Ponadto, znajduje się na niej wiele potrzebnych informacji, a także może stanowić znakomita pamiątkę z wyjazdu gościa. Jeśli pracownik recepcji skończy wypełnianie dokumentów, powinien wydać gościowi klucz, poinformować, gdzie znajduje się pokój, jakie usługi dodatkowe świadczone są bezpłatnie, a jakie są płatne zapytać, czy gość potrzebuje pomocy przy wniesieniu bagażu, a także życzyć miłego pobytu.