Standard świadczonych usług w hotelu

W każdym hotelu jest jakiś standard. Niekiedy jest on minimalny, zwłaszcza w hotelach niskiej kategorii, które posiadają od jednej do trzech gwiazdek. Wówczas podstawowymi usługami, które hotel świadczy swoim gościom jest nocleg i wyżywienie. To podstawowa usługa każdego hotelu, niezależnie od kategorii i dlatego każdy obiekt, który nosi nazwę: hotel, musi posiadać wyżej wymienione dwie usługi. Jednak są hotele, w których nie ma restauracji, a świadczenie usługi żywieniowej nie jest możliwe. Wówczas taki obiekt musi znajdować się mniej więcej w odległości do 200 metrów od jakiejkolwiek restauracji, która będzie w stanie spełnić tę usługę w imieniu hotelu. Jest to znakomite rozwiązanie, ponieważ nie każdy hotel został zaplanowany tak, że występuje w nim restauracja. Ale taki warunek nie ma racji bytu w przypadku hoteli wyższej kategorii. Wówczas, takie miejsce, jakim jest restauracja znacznie podniesie standard hotelu., a goście, znacznie bardziej wymagający, którzy przyjeżdżają do takich hoteli, oczekują od hotelarza zapewnienie najwyższego komfortu. Nikt z tych gości, z pewnością nie chciałby iść pieszo, czy też jechać samochodem do pobliskiej restauracji tylko po to, aby zjeść w pośpiechu śniadanie. Znacznie bardziej wolałby zjeść posiłek w miłej atmosferze, która panuje w hotelowej restauracji.