Gość, który zwrócił się z prośba o zorganizowanie pobytu w określonym terminie, jak i zapytał, czy istnieje możliwość takiej rezerwacji, z pewnością otrzymał na swój adres e-mail, czy też adres zamieszkania, potwierdzenie rezerwacji, w którym zawartych jest mnóstwo informacji. Znajdują się tam dane osoby zamawiającej pobyt, dane gości hotelowych, rodzaj pokoi, termin pobytu, rodzaj płatności, zamówione usługi dodatkowe, życzenia dodatkowe, a także to, jakie usługi będą bezpłatne, a jakie elementy wchodzą w cenę noclegu. Jednak zostaje podana taka informacja, jakim rodzajem rezerwacji objęty został nasz pobyt. Możemy wyróżnić zatem rezerwację gwarantowaną, niegwarantowaną, wstępną i kredytowa. Najbardziej popularna jednak jest ta niegwarantowana, która polega na tym, że pokój jest zatrzymywany dla gościa do godziny 18, a kiedy po tym czasie gość się nie pojawi, wówczas recepcjonista będzie mógł wynająć ten pokój komuś innemu. Znacznie bardziej obciążająca gościa jest rezerwacja gwarantowana. Polega ona na tym, że jeżeli do godziny 18 gość się nie pojawi, wówczas recepcjonista może naliczyć kwotę odpowiadającą cenie za jedną dobę. Natomiast rezerwacja wstępna wiąże się z wpłaceniem zaliczki w wysokości ustalonej przez hotelarza. Ostatnim rodzajem rezerwacji jest rezerwacja kredytowa, która wykorzystują głównie biura podróży, czy też płatnicy, którzy organizują pobyt dla grupy.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply