Room-service w Hotelu

Usługa gastronomiczna jest podstawową usługą, razem z usługa noclegową, jaką musi świadczyć każdy obiekt hotelarski. I to niezależnie od kategorii, w każdym hotelu musi być możliwość skorzystania ze śniadania. Jednak room-service, czyli dostarczanie posiłków do pokoju gościa nie jest obowiązkowe w hotelach niższej kategorii. W hotelach trzygwiazdkowych jest on obowiązkowy w dwunastogodzinnym wymiarze czasu, natomiast w obiektach cztero- i pięciogwiazdkowych jest on wymagany przez całą dobę. Jak zatem gość może zamówić posiłek do pokoju? Jest to zależne od przyjętego sposobu w każdym hotelu. Zwykle gość może zadzwonić do recepcji i poprosić o taka usługę, lub zejść do hotelowej restauracji osobiście i zamówić posiłek, który powinien zostać dostarczony w ciągu 20 minut od czasu złożenia zamówienia. Innym sposobem jest natomiast składanie zamówień za pomocą wywieszki klamkowej, w której gość umieszcza dane gościa, numer pokoju, a także to, na co ma ochotę. Wówczas pracownica służby pięter powinna zabrać te wywieszkę i poinformować o zamówieniu recepcję, która za chwile powiadomi też kuchnię. Kiedy zamówiona potrawa będzie gotowa, wówczas kelner musi zanieść osobiście posiłek do pokoju, uprzednio pukając do drzwi z jednoczesnym poinformowaniu, że posiłek jest przygotowany. Kiedy gość otworzy drzwi, kelner wchodzi i serwuje danie.