Koszty w ofertach last minute

Oferty last minute cechuje głównie to, że są one znacznie tańsze od ich wcześniejszych odpowiedników znajdujących się na rynku. Dzieje się tak, dlatego, że sytuacja na rynku mogła ulec zmianie. Do najczęstszych zmian należą między innymi: nasycenie rynku daną usługą lub towarem, brak popytu, niewystarczająca reklama. Wszystkie te czynniki mają wpływ na sprzedaż usługi lub produktu. Przez fakt, że koszty w ofertach last minute, które musi ponieść kupujący są niższe czynią z nich dobre narzędzie marketingowe. Firmy wprowadzają często oferty last minute celem zwiększenia sprzedaży przez wykorzystanie np. okresu urlopowego lub danego sezonu w roku kalendarzowym. Koszty skorzystania z oferty są zawsze obniżane w przypadku ofert last minute, by bardziej zachęcić potencjalnego klienta do ich wykupu. Często dodaje się do nich dodatkowe bonusy jak gadżety promocyjne lub vouchery zniżkowe na określone usługi lub produkty. Zysk generowany poprzez oferty last minute jest bardzo płynny. Dzieje się tak, dlatego, że ustawicznie trzeba obserwować sytuacje na rynku gospodarczym, by zbytnio nie obniżyć kosztów oferty.