Hotel samoobsługowy dla każdego

Słowo samoobsługa nie robi już na nas żadnego wrażenia. Spotykamy się z nim wszędzie. Mamy do czynienia z samoobsługowymi stacjami, sklepami, kwiaciarniami, kasami itp. Czy jednak hotel samoobsługowy to również dla nas standard? W Polsce takich hoteli jest kilka, jednak w krajach europejskich ich ilość jest już znacznie większa. Nie są to hotele, które mają nam do zaoferowania szeroki zakres usług, śniadanie do łóżka i pokojówkę. Ponadto w takim hotelu spędzamy dobę lub dwie, rzadko gościmy tutaj dłużej. Wynika to w głównej mierze z przyzwyczajenia do wygody i obsługi, której na pewno nam tutaj zabraknie. Restauracji tutaj także nie ma, bo do dyspozycji gości jest jedynie bar, który również jest samoobsługowy i serwuje jedynie śniadania, napoje czy też przekąski. Hotel samoobsługowy nie ma również tradycyjnej recepcji. Za pomocą komputera dokonujemy wszelkich formalności, a po dokonaniu płatności otrzymujemy kartę, dzięki której możemy dokonywać wszelkich zmian, zamykać i otwierać pokój itd. Hotele samoobsługowe mimo wielu ograniczeń mają również pewne zalety. W związku z tym, że goście sami wielu rzeczy dokonują, właściciel może pozwolić sobie na zatrudnienie zaledwie kilku osób. Mniejsza ilość pracowników, oznacza mniejsze koszty, a zatem klient może zyskać pobyt w hotelu po znacznie niższej cenie.