Jeszcze kilkanaście lat temu, tzw. wysoki sezon trwał w hotelarstwie dość krótko – od kwietnia do października. Gdy nadchodziły jesienne chłody, życie w hotelu bardzo zwalniało tempo. Gdy w Polsce zaczęto na dużą skalę organizować konferencje i kongresy, sezon dla hoteli poszerzył się o dodatkowe miesiące – marzec i listopad. Nadal jednak obłożenie hotelowe w posezonie nie wyglądało imponująco. Posezon, tak kiedyś jak i dziś charakteryzuje się niższymi cenami noclegów. Dla turystów grupowych, szczególnie dla współpracujących z hotelem biur podróży, ceny noclegów są nawet o kilkadziesiąt procent niższe. Stałym gościom, hotele proponują wiele programów lojalnościowych. Kooperacja z liniami lotniczymi daje możliwość zbierania punktów, które potem można wymienić na dowolny przelot lub zakwaterowanie w hotelu w różnych krajach. Programy pobytowe dla grup uatrakcyjniane są przez gratisowe programy fakultatywne organizowane przez hotele. Zwiedzanie miasta za darmo, kolacja w cenie pobytu, spotkanie z folklorem i wiele innych atrakcji, w zależności od położenia hotelu, to tylko kilka z propozycji hotelowych. Pakiety sylwestrowe, świąteczne, weekendowe są coraz bardziej atrakcyjne dla gości hotelowych. Każdy hotel prowadzi swoją własną politykę względem klienta, każdy kieruje swoje działania w kierunku określonej grupy klientów. Mimo coraz większej liczby hoteli na rynku, każdy z nich znajdzie swoich stałych, wiernych gości.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply