Od lat wiadomo, że każdy hotel musi posiadać własną restaurację, chociażby ze względu na przygotowywanie śniadań dla gości hotelowych. Śniadania, serwowane w hotelu są dla gości podstawowym posiłkiem. Jednak już kolejne w ciągu dnia posiłki, jak obiad i kolacja, goście przeważnie spożywają poza hotelem. W przypadku rezerwacji grupowych, na kilka dni, hotel stara się zakontraktować przynajmniej jedną czy dwie kolacje w swojej restauracji. Wśród lokalnych społeczności utrwaliło się przekonanie, że hotelowa kuchnia jest bardzo droga. Rzeczywiście, w ciągu dnia, restauracje hotelowe świecą pustkami, a wieczorem można policzyć gości na palcach jednej ręki. W takiej sytuacji nie ma co mówić o przychodach, z reguły hotelowe restauracje przynoszą straty. Jak można ten problem rozwiązać? Jeżeli hotel ma własną salę konferencyjną, konferencje zapewniają restauracji gości na całodzienne posiłki, czyli śniadania, lunche, kolacje, oraz dodatkowo przerwy kawowe. Im więcej konferencji, tym więcej sprzedanych posiłków. Aby podreperować wyniki finansowe restauracji, hotele organizują promocyjne posiłki dla klientów z zewnątrz, dobrym pomysłem są biznesowe lunche czy kolacje, obiady dla pracowników okolicznych biur, czy prezentacje różnych kuchni, albo kiermasze świąteczne dla mieszkańców danej miejscowości. Proponowane są także rabaty dla stałych gości restauracji.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply