Bezpłatne usługi dodatkowe

W każdym hotelu, zarówno w tym posiadającym jedną gwiazdkę, jak i tym, co ma pięć gwiazdek występują takie usługi, które są bezpłatne, a gość może w każdej chwili z nich skorzystać. Takimi usługami jest przede wszystkim udzielanie informacji, zarówno tej turystycznej, a także o tym, jakie atrakcje warto zobaczyć w najbliższej okolicy hotelu, jak i tej, która dotyczy funkcjonowania hotelu. Tą ostatnia może być na przykład informacja, w jakich godzinach możliwe jest korzystanie z basenu, sauny, jacuzzi, czy tez salonu odnowy biologicznej. Jednak goście często też pytają, w jakich godzinach wydawane są śniadania, a także pytają o to, czy w hotelu możliwe są odwiedziny najbliższych dla gościa osób. Goście jednak często zwracają się do pracowników hotelu o to, w jakich godzinach obowiązuje cisza nocna, a także o to, do kiedy trwa doba hotelowa. Z pewnością nie byłoby to opłacalne dla gościa, który ciągle potrzebowałby informacji na dany temat. Ponadto, usługami dodatkowymi w hotelu, które są bezpłatne , jest budzenie gościa wtedy, kiedy tego sobie zażyczy. Wówczas, zależnie od hotelu, pracownik hotelowy budzi gościa osobiście, pukając w drzwi do jego pokoju, ale może zrobić to również przez telefon, dzwoniąc do pokoju gościa i jednocześnie informując, która jest godzina. Jeżeli hotelarz chciałby w uprzejmy sposób obudzić gościa, powinien życzyć mu miłego dnia, a także poinformować, jaka jest aktualnie pogoda za oknem.